akm.png






【ガチャガチャダンサーズ】



1: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:20:30.744 ID:f1NE9Uooa.net
Loot Boxes Are Designed To Exploit Us

https://articleimage.nicoblomaga.jp/image/258/2018/4/7/473c8db7040ba532e5548d55c3b71bebb976e2b51535027694.jpg


The influx of randomized loot boxes into games like Shadow of War and Star Wars Battlefront II has kicked off a discussion about their inclusion in games.
Discussions of multiplayer imbalance and blocked off game content ignore an important truth: loot boxes are an ethical problem. They exist largely to exploit players and create addicts.

Loot boxes in video games are digital goods that allow players the chance to obtain special items. It’s a bit like opening a mystery box.
You might get something really cool or you might get a ton of garbage. They made inroads in gaming in Japan,
where games with random loot mechanics earned the label “gacha,” referring to “gachapon” toy vending machines.
Gacha became a cornerstone of mobile game design and now seems to be popular everywhere.

Gacha systems, chief among them loot boxes, are now a ubiquitous mechanic of mobile games around the world,
and they’ve spread in recent years to AAA titles such as Overwatch or League of Legends. In many of these games,
loot boxes can be earned by playing the game or purchased with special currencies gained through completing tasks,
but they are also often available for purchase with real world money. That last method is how many game makers hope their customers will obtain loot boxes.
The boxes are a temptation and a snare. They are a devious economic trap, designed to take players’ money. You’re not expected to resist them forever.

In 1930, during his graduate year in college, American psychologist B.F. Skinner conducted experiments on behavioral conditioning in animals.
He created a chamber where rats received food if they pushed a button. As a result of these tests, he determined two important things.
The first is that the rats were more likely to do something if they were rewarded.
They were more likely to push a button for food than push that same button to stop getting shocked by an electrified cage floor. Second,
he discovered that he could train the rats to push a button more if their reward was at either random or controlled intervals instead of offering a consistent reward every time.

Loot boxes are similarly designed to encourage real life sales by providing rewards that are rare and yet seemingly always attainable if frequently tantalizingly out of reach.


https://kotaku.com/loot-boxes-are-designed-to-exploit-us-1819457592





5: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:22:15.867 ID:r66/3EHsH.net
へーすげえ





9: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:23:04.993 ID:+Z4BPVJ3a.net
(`・ω・´)すごいべんきょうになった





6: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:22:25.872 ID:oziH0Rgm0.net
よめない フランス語なら多分よめた





7: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:22:54.954 ID:m4GSy7zD0.net
日本語で





3: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:20:53.701 ID:LagOgXwJa.net
日本語でおk



RECOTT(レコット)ってなに?





19: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:29:48.412 ID:ngEcuUyH0.net
をいをい、トエフルやトエイックもちはどうしたんだ
読めんぞ、訳してください






10: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:23:05.987 ID:hnID3TSg0.net
【悲報】日本のガチャシステム、海外メディアから「悪魔のようなシステム」と言われる



ルーツボックスは私たちを脅かすように設計されています

https://articleimage.nicoblomaga.jp/image/258/2018/4/7/473c8db7040ba532e5548d55c3b71bebb976e2b51535027694.jpg


シャドウ・オブ・ウォーズやスター・ウォーズ・バトルフロントIIのようなゲームへのランダム化された略奪箱の流入は、ゲームへの参加についての議論を開始した。
マルチプレイヤーの不均衡とゲームコンテンツのブロックについての議論は、重要な真実を無視しています。略奪箱は倫理的な問題です。主にプレイヤーを搾取して中毒者を生み出すために存在します。

ビデオゲームの略奪箱は、プレーヤーが特別なアイテムを入手する機会を与えるデジタルグッズです。それは謎の箱を開くようなものです。
あなたは本当にクールなものを手に入れたり、ごみを1トン得るかもしれません。彼らは日本でのゲームに参入し、
「ガチャポン(gachapon)」の自動販売機を指している、「ガチャ(gacha)」というラベルを獲得した。
Gachaはモバイルゲームのデザインの基盤となり、今ではどこにでも人気があるようです。

Gachaのシステムは、それらの中の略奪箱は、現在世界中のモバイルゲームのユビキタスメカニックです、
彼らは近年、OverwatchやLegend of LegendsなどのAAAタイトルに広がっています。これらのゲームの多くでは、
戦利品ボックスは、ゲームをプレイすることによって獲得することも、タスクを完了して得た特別な通貨で購入することもでき、
実際のお金で購入することも可能です。その最後の方法は、どれくらい多くのゲームメーカーが顧客が略奪箱を入手することを望んでいるかです。
箱は誘惑とスネアです。彼らはプレーヤーのお金を取るように設計された悪徳の経済トラップです。永遠にそれらに抵抗することは期待されていません。

1930年、大学時代の大学時代に、アメリカの心理学者B.F.スキナーが動物の行動調整に関する実験を行った。
彼はボタンを押すとラットが食べ物を受けた部屋を作りました。これらのテストの結果、彼は2つの重要なことを決定しました。
最初は、ラットが報酬を受けた場合、何かをする可能性が高いということです。
彼らは、同じボタンが電化されたケージフロアに衝撃を与えるのを止めるよりも、食べ物用のボタンを押す傾向が強かった。二番、
彼は、報酬が毎回一貫した報酬を提供するのではなく、無作為または制御された間隔であれば、ボタンを押すようにラットを訓練できることを発見しました。

ルーツボックスは同様に、希少でありながら、まだ手に取れないほど頻繁に手に取れない場合には常に達成可能な報酬を提供することにより、実際の販売を促進するように設計されています。


https://kotaku.com/loot-boxes-are-designed-to-exploit-us-1819457592





12: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:25:18.163 ID:vc/MtYyo0.net
略奪箱?

まじかよクソ箱売ってくる






14: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:26:51.649 ID:hPp+lZz60.net
運だと見せかけた金の暴力
まさに悪魔システム






15: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:27:45.376 ID:MjDw3aNl0.net
本来のガチャガチャはあんな悪徳商売じゃなかったのに







20: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:30:27.299 ID:vc/MtYyo0.net
>>15
ガチャガチャとかそもそも当たりなんてないようなもんだしな
当たりが出るまで延々と引くのはさすがにおかしい






27: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:36:54.997 ID:1rM2GPwj0.net
>>15
お目当て狙うときついけど、買い物する親が安価なおもちゃで子供黙らすには都合がいいらしいな
もちろんたまごっちみたいな極端なあたりねらいの奴は論外として






21: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:31:40.220 ID:CdBn5OPPM.net
>>15
リアルガチャガチャも昔はかなりうさんくさいものがあったりする
たまごっちが当たる!とか書いてあるやつね
もちろん大半のものは真っ当だけども





23: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:32:48.455 ID:2Ba/YfJna.net
>>21
最近じゃねーか





35: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:52:51.157 ID:NwHD0LrG0.net
>>23
たまごっちは20年以上前だぞ爺…






18: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:29:23.016 ID:fA+TdvkL0.net
現金払ってガチャ回しちゃう猿は
この先永遠に搾取され続ける





37: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 10:25:20.777 ID:pm8GYwULa.net
売れてんならそれが強いんだぞ
馬鹿め





38: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 10:34:30.343 ID:lbIrIQmJM.net
>>37
不健全な売れ方は規制を招くだけだけどな

自己責任原理主義者の多いvipでいってもピンとくるやつは少なそうだけど






17: 名無しさん@MD :2017/10/15(日) 09:28:25.905 ID:app56Cu00.net
よくわからんけど、世界を脅かすほど流行ってるならそのシステムは凄いんだろう。





ラクして速いが一番すごい


New!! 無題のドキュメントの公式Facebookページができました!
引用元:http://viper.2ch.sc/test/read.cgi/news4vip/1508026830/